Kiedy pracownicy są zadowoleni ze swojej pracy?

Głównym, choć nie jedynym problemem w zarządzaniu ludźmi jest motywowanie pracowników. Prawie wszystko zależy od ludzi, od ich postaw, sposobów działania oraz entuzjazmu do pracy. Chodzi o to, aby ludzie mniej zaangażowani pracowali z takim samym entuzjazmem i oddaniem dla firmy, jak ci najlepsi.

Wydaje się, że odpowiedź na pytanie: co zrobić, aby podwładni dobrze i z ochotą pracowali? jest prosta: sprawić, aby byli zadowoleni ze swojej pracy.

Oto osiem powodów, dla których pracownicy są zadowoleni ze swojej pracy:

👍  Czują, że robią coś ważnegoStaraj się więc często mówić swoim pracownikom, jaki pożytek ich praca przynosi zarówno firmie, jak i społeczeństwu.

👍  Są przekonani, że dobrze wykonują swoje zadania
Dbaj o informację zwrotną – chwal dobrze wykonaną pracę, a gdy widzisz, że pracownik popełnił błąd, wskaż co należy poprawić i staraj się go dowartościować przypominając sukcesy.

👍  Mają zaufanie do bezpośredniego przełożonego i kierownictwa firmy
Nie podważaj decyzji zarządu. Nie porywaj się na rzeczy, na których się nie znasz. Nie zarządzaj w sposób autorytarny – pozwól swoim pracownikom realizować ich pomysły.

👍  Czują, że się rozwijają
Staraj się, by wykorzystywali w pracy wszystkie swoje umiejętności. Pomagaj im podnosić kwalifikacje i wskazuj drogę do awansu.

👍  Są pewni, że za tydzień, miesiąc i rok będą nadal mieli swoją pracę
Dla osób, które nie lubią zmian, stałość pracy to konieczność, dla tych, którym zmiany nie przeszkadzają – wygoda, dla Ciebie zaś – pewność, że Twoi pracownicy będą szukać nowych wyzwań na swoim obecnym stanowisku, zamiast tracić czas na poszukiwanie nowej posady.

👍  Mają dobre warunki pracy
Zadbaj, aby każdy z Twoich podwładnych miał wygodne miejsce do pracy, sprawny sprzęt i wszystkie potrzebne rzeczy pod ręką.

👍  Są pewni, że niczego się przed nimi nie zataja, że zawsze dowiedzą się na czas wszystkiego, co może ich interesować
Zadbaj o dobry przepływ informacji, zarówno między pracownikami w dziale, jak 
i „odgórny” – od kierownictwa.

👍  Są przekonani, że za swoją pracę otrzymują godziwe pieniądze
Wynagrodzenie nie musi być wcale duże – powinno być jednak ustalone na poziomie rynkowym oraz zapewniać pracownikowi taki poziom życia, by nie musiał dorabiać gdzie indziej.

Jako menedżer postaraj się dać swoim pracownikom powody do tego, aby lubili swoją pracę, a zobaczysz, jakie pokłady możliwości w nich drzemią.

👣  Czytaj też: Dlaczego ludzie odchodzą? – Trzy oznaki unieszczęśliwiającej pracy

Bibliografia:

  1. K. Blanchard, A. Randolph, P. Grazier „ Zespole do dzieła!”
  2. J.Adair „ Anatomia biznesu. Motywacja”
  3. J.C. Maxwell „Kształtowanie liderów”
  4. Z.Ziglar T.Ziglar „Urodzony zwycięzca”
  5. Daniel Sukniewicz, Poradnikmenedzera.pl