Nieprzemyślana likwidacja firmy może pociągnąć za sobą wysokie koszty związane z koniecznością przeprowadzenia zmian organizacyjnych, regulacją zobowiązań podatkowych i wobec wierzycieli.
Proponujemy pomoc w przeprowadzeniu tego procesu w sposób przemyślany, przy wyborze najkorzystniejszych wariantów postępowania. Nasza pomoc składa się z trzech etapów: zdiagnozowanie sytuacji finansowej przedsiębiorstwa, przedstawienie wniosków i możliwych rozwiązań z uwzględnieniem kosztów każdego z nich oraz aktywna pomoc w realizacji wybranego postępowania.
Etap.1. Audyt w zakresie:
- Analiza kosztów zatrudnienia pod kątem efektywności pracy
- Analiza kosztów produkcyjnych i handlowych
- Analiza składników majątku i kosztów amortyzacji
- Analiza sytuacji finansowej pod kątem rentowności obszarów działalności
- Analiza płynności i prognozowanie wpływów i wydatków
Etap.2. Oszacowanie kosztów i skutków podatkowych następujących rozwiązań:
- Sprzedaż składników majątku, całości lub części przedsiębiorstwa
- Zachowanie rentownej części przedsiębiorstwa i kontynuowanie działalności
- Wygaszanie działalności przedsiębiorstwa
- Likwidacja przedsiębiorstwa
Etap.3. Wsparcie w realizacji projektu krok po kroku
- Doradztwo w zakresie wyboru rozwiązania sposobu działania.
- Opracowane harmonogramu realizacji projektu.
- Zaplanowanie niezbędnych kosztów w czasie.
- Opracowanie narzędzi do codziennej kontroli sytuacji finansowej firmy.
- Wsparcie i kontrola realizacji projektu i budżetu kosztów.