Malejący zysk

KLIENT I JEGO PROBLEM

Firma usługowa świadcząca usługi rekrutacyjne zgłosiła się z problemem ciągłego spadku rentowności pomimo rosnących przychodów. System rozliczania pracowników zapewniał im wzrost wynagrodzeń wraz ze wzrostem przychodów, niestety dla właścicieli i na pokrycie kosztów zostawało coraz mniej.

Rachunkowość jest prowadzona w formie Księgi Przychodów i Rozchodów.

DZIAŁANIE

Na podstawie analizy danych z Księgi Przychodów i Rozchodów tj. kosztów stałych i zmiennych, a szczególnie systemu premii i wynagrodzeń, zostały zarekomendowane następujące działania:

  • Wprowadzono comiesięczną analizę kosztów stałych i zmiennych i ich udział w przychodach
  • Opracowano i wdrożono arkusz do zarządzania wynikami firmy w Excelu
  • Opracowano i wdrożono nowy system wynagrodzeń i premiowania dla pracowników w oparciu o realizację przemyślanych planów sprzedaży
  • Przeszkolono właścicieli jak przeprowadzić spotkania z pracownikami w celu wdrożenia nowych zasad wynagradzania

EFEKT

Po wdrożeniu narzędzia w Excelu oraz zasad planowania i kontrolowania wyników firmy właściciele na bieżąco mogą kontrolować koszty. Po 3 miesiącach od wdrożenia wynik firmy poprawił się o 20%.

W oparciu o opracowany i zaakceptowany przez pracowników system wynagradzania została opracowana aplikacja, która w prosty i szybki sposób ułatwia wyliczanie premii i oszczędza czas właścicieli.

Dzięki doradztwu konsultantów właściciele mają kontrolę nad kosztami firmy i osiągają zaplanowany zysk.

  • Kategoria:
    Doradztwo finansowe