KLIENT I JEGO POTRZEBA
Klient jest właścicielem Kancelarii Brokerskiej. Istotą usługi brokerskiej jest doradzanie klientom w wyborze odpowiednich umów ubezpieczeniowych właściwych dla ich potrzeb, a następnie pozyskanie korzystnych ofert od ubezpieczycieli. W oparciu o analizę potrzeb dobiera się optymalną ofertę ubezpieczeniową, a przypadku wystąpienia szkody dba o uzyskanie dla klienta odpowiedniego odszkodowania.
Brokerzy, w odróżnieniu od agenta ubezpieczeniowego, który działa na rzecz towarzystwa ubezpieczeniowego, działają w interesie klienta. Specyfika pracy brokera wymaga:
- szerokiej wiedzy merytorycznej
- kompetencji sprzedażowych do pozyskiwania klientów i sprzedaży usług
- kompetencji komunikacyjnych do budowania relacji z klientem opartych na zaufaniu i wzajemnym zrozumieniu.
Zespół brokerski naszego klienta składał się głównie z młodych pracowników, rozpoczynających swoją karierę zawodową. Klient dostrzegł potrzebę uprządkowania i udoskonalenia umiejętności sprzedażowych swoich brokerów. Szczególnie zależało mu na ustandaryzowaniu prowadzenia profesjonalnej rozmowy handlowej, przekonującej prezentacji oferty oraz umiejętności asertywnej komunikacji z klientami i ubezpieczycielami.
DZIAŁANIE
Na podstawie zapytania ofertowego został przygotowany program cyklu warsztatów Akademia Sprzedaży Synergy©, których celem było:
- zwiększenie efektywności rozmów sprzedażowych oraz poprawa obsługi klientów
- nabycie praktycznych umiejętności profesjonalnej obsługi klienta, w tym identyfikacji potrzeb klienta
- wypracowanie standardów zachowań brokera ubezpieczeniowego jako doradcy klienta i profesjonalnego sprzedawcy,
- budowanie pozytywnego wizerunku Kancelarii poprzez określone postawy i zachowania brokerów,
- rozwinięcie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach trakcie współpracy z klientem
- planowanie i organizacja indywidualnego czasu pracy,
Warsztaty zostały zaprojektowane w taki sposób, aby na bazie doświadczeń uczestników uporządkować i uzupełnić wiedzę z zakresu komunikacji i rozwijać postawę skutecznego sprzedawcy.
EFEKT
Po ukończeniu Akademii Sprzedaży Synergy© brokerzy uzyskali następujące korzyści:
- nabyli umiejętności skutecznej komunikacji z klientem i budowania zaufania, co przyczynia się do zwiększenia sprzedaży.
- nauczyli się zarządzania własnymi emocjami i wpływania na zachowania klientów, co przekłada się na budowanie pozytywnych relacji interpersonalnych
- nauczyli się zarządzania czasem pracy, co zmniejsza stres i zwiększenia zadowolenia z pracy.
- mają poczucie większej kontroli nad swoimi działaniami i satysfakcji z pracy
Klienci Kancelarii odczuli:
- wzrost zadowolenia ze współpracy z profesjonalnymi brokerami o wysokich kompetencjach nie tylko merytorycznych, ale i społecznych.
- poczucie zrozumienia swoich potrzeb i oczekiwań przy wyborze oferty.
W rezultacie nasz Klient osiągnął następujące korzyści:
- zwiększenie liczby nowych klientów dzięki zwiększeniu kompetencji sprzedażowych brokerów.
- lepszą obsługę dotychczasowych klientów.
- zbudowanie zespołu zmotywowanych pracowników, którzy chętnie współpracują z klientami i ze sobą, pracując dla dobra Firmy.
- budowanie wizerunku Kancelarii jako profesjonalnego pośrednika ubezpieczeniowego, zatrudniającego wysoko wykwalifikowaną kadrę brokerów.
- budowanie wizerunku Firmy jako pożądanego miejsca pracy, w którym inwestuje się w rozwój kompetencji pracowników.